De kop is er af!

7 maart 2018 - Fontès, Frankrijk

Een dagje later dan gepland, zijn we uiteindelijk maandag vertrokken. Vergezeld van een heerlijk zonnetje en een temperatuur waarbij je geen handschoenen meer aanhoefde. Dat zonnetje hebben we de hele dag gehouden wat altijd helpt om in vakantiestemming te komen. We zijn die dag doorgereden tot een 160 km boven Dijon, alwaar we ons voor de nacht op de parkeerplaats van een benzinetankstation met restaurant hebben geinstalleerd. Paar spullen van de caravan naar de auto en hup...we pasten allemaal in de caravan. Een beetje onwennig was het natuurlijk wel. Ik heb het graag stil om in slaap te kunnen vallen, en dat is toch wel lastig om voor elkaar te krijgen zo naast de snelweg. Verder was dit voor het eerst dat ik Moos bij me had op bed. Maar hij nestelde zich al gauw aan het voeteneind en is daar de hele nacht niet vandaan gekomen.
Dinsdagochtend voor ontbijt kon
Corne zijn kampeertalenten laten zien. De 12V waterkoker werd aangesloten op de accu van de auto en na een minuut of 10 konden we genieten van een kop thee en een bakje warme oats.
Ook dinsdag was een aangename dag wat weersomstandigheden betreft om te reizen en het rijden verliep voorspoedig.
We besloten om een plek te gaan zoeken waar we dinsdag- en woensdag (vandaag dus) konden blijven. Een dagje rust dus. We konden namelijk toch pas donderdag op de volgende camping terecht. Zo gezegd zo gedaan. Lang leve de campinggids van de ANWB, want een kleine camping niet ver van de snelweg was gauw gevonden. En zo belandden we gisteravond om 19h15 op camping Les Clairettes in Fontes. In het donker en onder niet meer zo'n aangename temperatuur, hebben we de caravan op zijn plek gezet en een soort van luifel gefabriceerd. Niet dat we er nog onder hebben gezeten, want het was te koud en een modderpoel om ons heen. Maar ja, zo hadden we toch iets meer 'leef' ruimte en konden we er wat spullen uit de caravan kwijt.
Ook gisteravond zijn we, net als de avond ervoor, met al onze kleren nog aan het bed in gedoken. Hartstikke leuk kamperen begin maart :-).
Gelukkig wacht ons betere temperaturen en (meer) zon in Barcelona en Alicante!

1. Anne-Marie Bakx:
    7 maart 2018
    Wat leuk om je eerste uitgebreide verhaal te lezen! Knus zo met zn 3tjes in de caravan😍. Op naar méér zon!! 💋
  2. Wendy.:
    7 maart 2018
    spannend avontuur hoor! veel plezier.
    wendy
  3. Kees:
    7 maart 2018
    Lekker relaxed zo te lezende en te zien. Echt alle zorgen opzij en genieten. En dat goede weer hebben jullie eerder als wij 😉
  4. Marinice:
    7 maart 2018
    Looking forward to read all your adventures!!!
  5. Mathijs:
    Leuk hoor. Goede reis
  6. Jan Kooij:
    8 maart 2018
    Gaaf hoor zo'n avontuur! Ben benieuwd naar de volgende (weer warmere) stek! Goede reis.
  7. Ilja:
    8 maart 2018
    Wat leuk om te lezen! Wat zijn jullie plannen?
  8. Rik den boogert:
    19 april 2018
    Sorry, ben een beetje laat maar leuk om te lezen en heb mijn eerste tip al binnen..: een 12volt waterkoker, wist niet dat die bestond..